Mindamellett, hogy a biztosítási események bekövetkezésekor ügyfélként kártérítésre vagy jogosult, Téged is terhelnek bizonyos kötelezettségek.
Például köteles vagy a káresetet 48 órán belül bejelenteni, különben búcsút inthetsz mindenféle igényednek.
Továbbá jobban teszed, ha a biztosító által küldött kárszakértő kiérkezése előtt nem nyúlsz a sérülésekhez, ugyanis ha a kiérkező ember csak a kijavított, hűlt helyét találja az esetnek, akkor értelemszerűen nem fog vele a továbbiakban foglalkozni.
Ezen kívül kötelességed még az adatokat pontosan, a valóságnak megfelelően közölni a biztosítóval, részben azért, hogy reális képet kapjon a helyzetedről, ami a kockázatelemzés szempontjából is fontos; másrészt pedig a kommunikáció miatt, hiszen Te sem örülnél, ha lenne egy ügyfeled, akit képtelen vagy utolérni.
És végül, de nem utolsó sorban az egyik legfontosabb mind közül: kötelességes minden tőled telhetőt megtenni a biztosítási események elkerüléséért!
Ha éghető folyadékot tárolsz a kandalló mellett, esetleg rendszeresen nyitva felejted a bejárati ajtót, avagy az alap betörés elleni védelmed olyan gyenge, hogy egy erőszakosabb macska is bejutna, akkor sajnos az általad generált kockázat túl nagy, és nemigen várhatsz kártérítést.
Ha ezeket észben tartod, akkor nagy valószínűséggel nem lesz gondod sem rövid, sem hosszú távon.